Kvalitní webové stránky a online přítomnost obecně tvoří stále silnější pilíř byznysu a s tímto vědomím je k nim také nutno přistupovat. Diletantismus a amatérské provedení odrazuje návštěvníky od dalšího prohlížení stránky. A mizerná vnitřní optimalizace pak deleguje váš web kamsi do limba vyhledávačů, kam se prokliká již jen málokdo. Dostat vaše stránky tam, kde je chcete mít, tedy na špici a hojně navštěvované, to je neustávající proces, v němž se nedá polevovat. Každý malý detail může mít výrazný vliv na výsledek.
SEO analýza je zde k tomu, aby zjistila, zda vaše webové stránky vyhovují algoritmům internetových vyhledávačů (Google, Seznam a další). Když je provedena opravdu důkladně, dokáže odhalit většinu předností i nedostatků týkajících se pozice webu v žebříčku vyhledávání, jeho návštěvnosti a konverzního poměru. Jinými slovy jde o audit konkurenceschopnosti na poli online podnikání.
Analýza SEO je nedílnou součástí celku zvaného jednoduše SEO. Ten má za úkol web přirozeně optimalizovat a zatraktivnit pro vyhledávače (aby byl dohledatelný - nejlépe na první stránce výsledků vyhledávání).
SMYSL SEO ANALÝZY:
Přistupujte k SEO analýze jako k takové lékařské kontrole vašeho webu. S její pomocí lze zjistit periodické sledování projevů změn a vývoje návštěvnosti a konverze, jakož i identifikovat problémy s jejich poklesem či stagnací.
CO VŠECHNO SEO ANALÝZA ODHALÍ:
- On-page faktory
- Výskyt klíčových slov
- Jednotnost URL adres
- Rozložení váhy na webu
- Rychlost načítání stránek – přebytečná data
- Off-page faktory
- Počet zpětných odkazů
- Charakter zpětných odkazů
- Umístění zpětných odkazů
- Kvalitu zpětných odkazů
VÝHODY PROFESIONÁLNÍ SEO ANALÝZY
K provedení skutečně podrobné analýzy webu jsou zapotřebí v první řadě odborné znalosti a zkušenosti. Dále pak aktuální přehled o SEO problematice v její celé šíři. A nakonec speciální webové nástroje. Nezkušený správce webu by nad analýzou webových stránek z hlediska SEO mohl strávit klidně i několik týdnů či měsíců. A výsledek by nakonec beztak nemusel být zcela korektní, většina lidí by navíc netušila, co znamená a jak s ním pracovat dále.
Algoritmy internetových vyhledávačů dokáží být nepředvídatelné a navíc se neustále vyvíjejí. Proto je vždy lepší přenechat SEO audit vašeho webu odborníkům, kteří se v oboru aktivně angažují. Ti vědí, jakým způsobem postupovat a dokáží vám vysvětlit, jakým dílčím výsledků SEO analýzy přikládat jaký význam, jak vypracovat plán změn a jak jej implementovat.
Jak bylo uvedeno výše, důvodů k častému vyhodnocování přehledu o vnitřním nastavení webu a jeho efektivitě (a následné optimalizaci) je hned několik. Firmy a podnikatelé, kterým mají jejich webové stránky vydělávat peníze, si proto obvykle nechávají vést SEO správu od profesionálů.