Co se pod pojmem tvorba e-shopu (neboli internetového obchodu) skrývá? V zásadě jde o vytvoření takové webové stránky, která nabízí možnost online procházení zboží, eventuálně jeho okamžitého zakoupení. Zákazník si jej pak může nechat zaslat na libovolnou adresu či jej zarezervovat k osobnímu odběru na prodejně.
Spousta firem se takto dokáže obejít zcela bez kamenné prodejny - stačí jim mít k dispozici pouze dodací sklad. E-shopy nicméně s oblibou využívají i firmy, které mají fyzických obchodů a centrál spousty. V době internetu by šly samy proti sobě - na webu totiž dnes zboží hledá drtivá většina lidí.
Profesionálně zařízený e-shop by měl návštěvníkům nabídnout pohodlnou orientaci na webu a také rychlé a intuitivní nakupování. I tyto vlastnosti přispívají k prodejnosti zboží navrch k jeho ceně či kvalitě. Dobrý internetový obchod Vám tak v konkurenčním prostředí dokáže dát velký náskok.
Obsah a struktura jsou jedna věc, pohodlí návštěvníků e-shopu by nicméně měly dále zvyšovat další doplňkové funkce. Možnost filtrovat zboží na základě ceny, dostupnosti skladem či jakýchkoliv dalších vlastností nadále zvyšuje komfort při online nakupování. A to se projeví i na ziscích.
Zdárný online obchod by měl disponovat propracovanou strukturou založenou na klíčových slovech, která umožní snadnou a systematickou navigaci. Každý produkt by měl ideálně disponovat svou vlastní stránkou s obrázky či fotografiemi, výčtem vlastností a informací jak o produktu samém, tak o jeho ceně, eventuálně výrobci. Každá z těchto „produktových“ stránek by měla pokud možno spadat pod obecnější kategorii. Je-li pak možné i tuto kategorii zobecnit ještě více, je radno to v zájmu co největší přehlednosti učinit!
BEZ ČEHO SE ÚSPĚŠNÝ E-SHOP NEOBEJDE:
- Přehledná struktura celého webu
- Přívětivý design
- Doplňkové a usnadňující funkce
- Kvalitní obsah