Co se pod pojmem tvorba e-shopu (neboli internetového obchodu) skrývá? V zásadě jde o vytvoření takové webové stránky, která nabízí možnost online procházení zboží, eventuálně jeho okamžitého zakoupení. Zákazník si jej pak může nechat zaslat na libovolnou adresu či jej zarezervovat k osobnímu odběru na prodejně.

Spousta firem se takto dokáže obejít zcela bez kamenné prodejny - stačí jim mít k dispozici pouze dodací sklad. E-shopy nicméně s oblibou využívají i firmy, které mají fyzických obchodů a centrál spousty. V době internetu by šly samy proti sobě - na webu totiž dnes zboží hledá drtivá většina lidí.

Profesionálně zařízený e-shop by měl návštěvníkům nabídnout pohodlnou orientaci na webu a také rychlé a intuitivní nakupování. I tyto vlastnosti přispívají k prodejnosti zboží navrch k jeho ceně či kvalitě. Dobrý internetový obchod Vám tak v konkurenčním prostředí dokáže dát velký náskok.

Obsah a struktura jsou jedna věc, pohodlí návštěvníků e-shopu by nicméně měly dále zvyšovat další doplňkové funkce. Možnost filtrovat zboží na základě ceny, dostupnosti skladem či jakýchkoliv dalších vlastností nadále zvyšuje komfort při online nakupování. A to se projeví i na ziscích.

Zdárný online obchod by měl disponovat propracovanou strukturou založenou na klíčových slovech, která umožní snadnou a systematickou navigaci. Každý produkt by měl ideálně disponovat svou vlastní stránkou s obrázky či fotografiemi, výčtem vlastností a informací jak o produktu samém, tak o jeho ceně, eventuálně výrobci. Každá z těchto „produktových“ stránek by měla pokud možno spadat pod obecnější kategorii. Je-li pak možné i tuto kategorii zobecnit ještě více, je radno to v zájmu co největší přehlednosti učinit!

 

BEZ ČEHO SE ÚSPĚŠNÝ E-SHOP NEOBEJDE:

  • Přehledná struktura celého webu
  • Přívětivý design
  • Doplňkové a usnadňující funkce
  • Kvalitní obsah

NEJSTE SI JISTI, JAK TĚCHTO VLASTNOSTÍ DOCÍLIT A KONEČNĚ TAK VÁŠ E-SHOP NASTARTOVAT?

Kontaktujte nás a my vám rádi poradíme!

POTŘEBUJI VŮBEC VYTVOŘIT E-SHOP, NEBO MÁM VOLIT RADĚJI KLASICKOU PREZENTACI?

To je vždy otázka bez jednoznačné odpovědi a měla by jí vždy předcházet otázka po charakteru vašeho zboží. Pokud například obchodujete s na míru šitým oblečením či poskytujete jiné nestandardizované produkty a služby, pro e-shop byste pravděpodobně nenašli moc velké využití.

Zároveň je ale pravdou, že vše se mění a dnes najdete klidně i e-shopy s potravinami s rozvážkou, což by před lety někteří považovali za nemyslitelné. E-shop zkrátka stojí za zvážení vždy a jeho zřízení se může mnohonásobně vyplatit!

 

Výhody e-shopu

Z hlediska zákazníka je to v první řadě možnost okamžité a pohodlné objednávky i s vyřízením dodání na vybranou adresu, případně s bezprostřední úhradou přes online platební systémy.

Další výhodou je také zrychlená komunikace, při níž mezi zákazníkem a jeho zbožím nic nestojí a celý proces je tak několikanásobně rychlejší. U standardních webových prezentací se musíte zboží zpravidla nejprve dožadovat prostřednictvím formulářů, e-mailové komunikace či telefonu

Automatická aktualizace zboží a dat pak umožňuje zákazníkům udržet si neustálý přehled o dostupnosti zboží, případných slevách, cenách za dopravu a o celé řadě dalších užitečných informací.

Jelikož pro spoustu, ne-li pro většinu lidí je pohodlí při nákupu důležitým faktorem při rozhodování, je jen velmi málo důvodů, proč nezvolit e-shop oproti obyčejné prezentaci zboží.

Citelnou předností e-shopů je také možnost zapojit vaši nabídku do některého ze srovnávačů zboží. Jejich prostřednictvím se pak uživatelům zobrazuje sortiment vícera e-shopů najednou a pomáhá jim vybrat tu nejvhodnější možnost.

V neposlední řadě je třeba zmínit rovněž možnost bannerové propagace zboží pomocí takzvaného xml feedu. Ve zkratce se jedná o poskytnutí přístupu k informacím o vašem zboží jinému webu, který díky tomu může na svých stránkách automaticky vytvářet reklamní bannery, odkazující k vám.

 

Finanční a časová náročnost

Pakliže chcete vytvořit skutečně funkční a špičkový e-shop, musíte počítat s tím, že to nebude jednoduché ani z peněžního, ani časového hlediska.

Zpravidla jde řádově o desítky, někdy až statisíce korun. U předních světových e-shopů dnešní doby to mohou být až miliony eur.

Aby bylo možno adekvátně vypočítat cenu, je nutné do detailů znát informace o obsahu, struktuře i funkcích, jimiž by měl e-shop disponovat. Teprve na základě toho lze řádně určit objem práce.

Je třeba brát v potaz, že tvorba webu je vždy otevřený, nekončící proces, který nemá nikdy jasně definovaný konec. Vždy je prostor pro vylepšení, pro přidávání nových stránek a zdrojů návštěvnosti.

Žádný špičkový e-shop nespadl z nebe. I dnešní obchody s webem obsahujícím tisíce stránek zboží jich kdysi měly třeba jen několik. V rozvoji nicméně nikdy neustaly. A dokud to půjde, tak ani neustanou. Řiďte se jejich příkladem!

 

Co vše má vliv na cenu:

1) STRUKTURA A OBSAH
Obsah a struktura stránky jsou rozhodujícími činiteli ceny. Vzhledem k tomu, že každá stránka se musí vytvořit manuálně, záleží na tom, kolik bude dále obsahovat kategorií, subkategorií a produktových stránek.

Svou roli hraje přirozeně také objem a charakter obsahu, který má být na stránkách umístěn a naformátován.

 

2) FUNKCE
Profesionální šablony jsou přizpůsobeny k implementaci značného množství standardních funkcí v formě pluginů (rozšíření). Pokud v nich již tyto nejsou rovnou obsaženy předem. Jde o funkce, jako je filtrování zboží podle ceny, vlastností atd.

Dalším faktorem konečné ceny jsou nejrůznější nestandardní požadavky. Mezi ně patří například propojení e-shopu se specifickými účetními programy či zdroji pro nahrávání zboží, dat či informací.

Konečnou cenu ovlivňuje také například implementace platebních bran či bankovních systémů.

I do již pořízené šablony je možné „doprogramovat“ další funkce a systémy vytvořené na míru. V závislosti na jejich složitosti se může nicméně celá záležitost poněkud prodražit.

 

3) DESIGN
O ceně přímo rozhoduje již to, zda bude při tvorbě e-shopu použita již existující šablona, či zda půjde od základů o zcela unikátní projekt.
Koupě a předělání šablony (okolo 70$) je nejúspornější i nejrychlejší variantou. Jednotlivé elementy základního vzhledu šablony je možno libovolně upravovat, nahrazovat jinými nebo je kompletně smazat. Výsledek může být od původní předlohy prakticky k nerozeznání!

Varianta číslo dvě je většinou podstatně dražší a časově náročnější. Počítejte raději s několika měsíci práce. Jde totiž o proces, zahrnující nekonečné testování a nové a nové úpravy. Výsledkem může být nicméně naprosto unikátní design a originální funkce, které daný e-shop výrazně odliší od průměrné konkurence.

 

4) OPTIMALIZACE A RESPONZIVITA
Myslet na optimalizaci pro vyhledávače (SEO) je vždy nutné již v okamžiku, kdy se klube plán struktury a obsahu Vašeho internetového obchodu.

Aby se stránky vůbec zobrazily ve vyhledávači po napsání klíčových slov či relevantních frází, je třeba těmto slovům a frázím podřídit celkový obsah a strukturu. To znamená především vytvořit adekvátní nadpisy, názvy kategorií, subkategorií či produktových stránek. Dále je třeba připravit odpovídající metatagy, alt tagy, názvy URL a další náležitosti. V ideálním případě tato opatření katapultují dané stránky na přední příčky vyhledávačů.

Responzivní design je jednou z podmínek každé dobře fungující webové stránky. Při ohromné rozšířenosti mobilních telefonů a tabletů prochází dnes již více než polovina veškerých návštěv webu právě přes tato zařízení.
Je proto naprosto zásadní, aby se prvky stránky dokázaly flexibilně přizpůsobit různým velikostem a rozlišení displejů či obrazovek. Nedokáží-li to, mají rázem o návštěvníka méně. Nikdo se nechce mořit se složitou navigací mezi nepřehlednými a chaoticky rozházenými prvky.

Někteří si možná za tato naprosto nezbytná nastavení účtují extra. Ne tak my - u nás je vše zahrnuto v základní ceně!

 

CELKOVÁ DOBA A PRŮBĚH TVORBY:

V závislosti na všem výše uvedeném může trvat vytvoření počáteční varianty e-shopu jeden až několik měsíců.

Realizace postupně prochází těmito fázemi:

  • Nejprve je nutné vytvořit základní prostředí a implementovat veškeré požadované funkce.
  • Funkce je dále třeba veškerými možnými způsoby otestovat.
  • Poté dojde k vyladění veškerých nedostatků.
  • Jakmile stránka z technického hlediska funguje, může se přistoupit k jejímu vlastnímu obsahu a vzhledu.
  • Dále jde v podstatě o totéž - další přidávání nového obsahu a úpravu toho stávajícího. Další přidávání nových funkcí a úpravu těch starých.

NEMÁTE PŘEDSTAVU, JAK BY MĚLA VYPADAT STRUKTURA VAŠEHO E-SHOPU? NETUŠÍTE, JAKÝM OBSAHEM JEJ NAPLNIT? NEVÍTE SI RADY, JAKÉ FUNKCE BY MĚL MÍT A JAK JE IMPLEMENTOVAT?

Ozvěte se nám a zeptejte se - rádi vám poradíme!